Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

22 marca 2010

Wniosek w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu budowy Trasy „Krasińskiego” na odcinku Pl. Wilsona – ul. Budowlana

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

W związku z toczącym się postępowaniem administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie Trasy „Krasińskiego” na odcinku Plac Wilsona – ul. Budowlana wraz z przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym Stowarzyszanie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM popiera realizację przedmiotowej inwestycji we wnioskowanej przez inwestora formie.

W ocenie SISKOM budowa Trasy Krasińskiego jako ulicy klasy G (głównej) o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z dwutorową linią tramwajową jest wypełnianiem przez miasto zapisów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Sytemu Transportowego m.st. Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne[1]. Trasa Krasińskiego z licznymi skrzyżowaniami kolizyjnymi będzie ulicą o charakterze lokalnym i pozwoli na poprawę bezpieczeństwa i warunków ruchu międzydzielnicowego pomiędzy Żoliborzem, Pragą Północ i Targówkiem. SISKOM wysoko ocenia zaproponowane przez projektantów  rozwiązania w zakresie układu drogowego, obsługi terenów przyległych, komunikacji publicznej oraz komunikacji rowerowej. Szczególnie istotnym elementem inwestycji jest zaprojektowanie i planowana równoczesna realizacja linii tramwajowej, która umożliwi mieszkańcom Pragi Południe i Targówka szybkie dotarcie i przesiadkę do pierwszej linii metra. Spowoduje to poprawę integracji sieci komunikacji publicznej i rowerowej, a także podniesie ich atrakcyjność w północno-wschodniej i centralnej części Warszawy. Lokalność i kolizyjność projektowanej trasy oraz deficyt miejsc parkingowych w rejonie Placu Wilsona będzie działać zniechęcająco dla podróżowania samochodami. W efekcie realizacja Trasy Krasińskiego może spowodować zmianę podziału zadań przewozowych pomiędzy komunikacją indywidualną, a publiczną i rowerową.


[1] Uchwała Rady m.st. Warszawy z dnia 9 lipca 2009 r. nr LVIII/1749/2009